wo0t w0ot . . n0thing special ab0ut dis pers0n k0d BUT . . die orang yang penuh dgn perasaan yg luar biasa . haha . Sweet seventeen . n0t sweet at all . quiet funny . quiet pelikss . kau ade ? haha . Da seventeen tuh ,0fc0z la budak yg annoying niw kene amek SPM . S0 doa kn die untuk kejayaan . Layan lah sye dgn sebaiknye dan sye akan balas dgn kebaikan yg anda berikan itu . Sye x ganggu awk , awk jgn ganggu sye . Sye redha dgn takdir diri sye sebegini , jgn pulak awk lunturkan semangat sye nt0k hidup . Semua org dlm dunia niw hidup penuh dgn cabaran , begitu juga sye . cabaran sye semase kecil sngat memeritkan . Setiap org ade cabarannye . Cabaran sye yg membuaatkan sye jdi begini . Sye x kesah awk nk ckp ape p0n pasal sye , sbb sye da penat nk dngar !

A sad day

Hye peeps . Da lame rasenye x update bl0g . Memang da lame p0n kn kn . Bukannye x nk update tpi memang x nk update p0n . Hahahh . merepek pulak . Meyh tng0k kucing saye . . .


 Niw my cat name B . Die female , sngat manje dan B seekor kucing cerdik . Die pergi buat slamenye pd 20/9/11 . Sedih sngat ari tuh smpai kn bumi pun turut simpati dgn die menurun kn hujan . B ade komplikasi mase nk deliver anak die . Anak die mati dlm kandungan rasenye . Dah due bulan lebih rasenye die pergi . Pada mulenye gembira sbb dpt new babies kn . Tpi sume x surviv include B . Dah bwk g vet , c0st nt0k perubatan die dah mencecah RM 1 900 tuh belum mas0k ubat makan lagi . S0 decide ambek die bwk balik umah . My dad dah try guna manual dgn tarik baby tuh keluar then ade satu bende stuck sbb die deliver n0t t0 the right way tpi slah pergi ke lubang najis die . Biase lah , B niw sngat active walaupun pregnant. Ape yg b0leh buat hanye lah berd0a kl0 itu llah ajal die , amek die cepat cepat supaya die x suffer . Fav die wet f00d , satu p0cket wet f00d tuh bg die makan mlm tuh . Bes0knye pagi pagi sebel0m g sk0la tng0k die , makanan tuh x terusik p0n , cume air je yg habis . Then g tambah air baru . Rase rase x nk pegi sk0la nk bwk die g vet lain tpi x b0leyh sbb ari tuh trial perdagangn pulak . Dh balek dri sk0la tr0s tuka baju n tng0k die . Die mcm 0keyh , lpas tuh tetiba je hujan . S0 pnggl la die mas0k umah sbb letak die dlm cage . Biasenye kl0 hujan n pnggl die mas0k umah , die akan cepat mas0k umah . Tpi kali niw x . die diam je walaupun hujan turun ngan lebat . Mule la air mate ku turun mcm hujan yg lebat , die meniggal dlm p0sisi die tngah duduk . Sngat sedih mase tuh . Kalau lah aku ade duit mase tuh , x de la jdi mcm niw kn . Tuh la benda yg sngat sngat selalu bermain di benak kepala niw . Lepas tuh hujan da reda , aku sndri yg tanam die dngn hati yg sedih . Aku berd0a supaya die tunggu aku n cari aku kat syurga nanti . Sebulan aku berkabung . Tunggu ye syg ku B . rinduuu sngat .

p/s:Kepada mereka yg berkata "alah , kucing mati pun nk nangis" , "kucing je pun , bukan anak kau" . Ye aku anggap B aku tuh anak aku . Aku yg mandi kn die , aku yg jage die , aku yg bagi makan kat die , aku yg rawat die bile die sakit , aku yg sikat die tiap hari , Aku yg besar kn die . K0rang ckp senang kn . Kl0 mcm tuh mentaliti k0rang , alamatnye makin bnyak  la stray cat kat luar sane .

No comments:

Post a Comment